Lokal gastonomiczny od poczatku ….

Jeśli istnieje dobry przepis na udany biznes w gastronomii to na pewno zawiera kilka punktów zbieżnych z planem budowy domu.

Jeśli wierzyć w stare porzekadło, że pierwszy dom buduje się dla wroga, drugi dla przyjaciela a trzeci dopiero dla siebie – to my jako firma jesteśmy już na etapie daleko daleko za lokalem za wroga i przyjaciela. Teraz robimy lokale dla siebie. Po pierwsze zakładamy, że każda kolejna realizacja dla klienta jest dla nas miejscem przyszłej pracy, bo nie wyobrażamy sobie, że nie wykonujemy w tym lokalu serwisu i nie pomaga,y w jego rozowju.

Wiemy dużo i chcemy się tą wiedzą dzielić. Podpowiadamy jak uniknąć błędów, które widzieliśmy u klientów.

Wieloletnie doświadczenie nie pozwala nam marnować czasu na projekty, które nie są zbieżne z naszą misją. Chcemy tworzyć lokale z dobrze i sprawnie funkcjonującym zapleczem gastronomicznym będącym wsparciem dla obsługi, a nie źródłem problemów.

Najczęściej mamy do czynienia z dwoma scenariuszami tworzenia zaplecza gastronomicznego u klienta. Pierszy – kiedy klient nabył prawo do miejsca / nieruchomości gdzie chce stworzyć usługę gastronomiczną od podstaw. Drugi – klient nabył prawo do miejsca, w którym była prowadzona usługa gastronomiczna i albo chce ją poszerzyć, albo zmodernizować w mniejszym lub większym stopniu.

W tym miejscu zajmiemy się lokalem tworzonym w zupełnie nowym miejscu, od podstaw. O drugiej opcji napiszemy osobno.

Najlepiej, aby zaprosić nas do współpracy na etapie pierwszych, projektowych wręcz prac nad lokalem. To pozwala uniknąć wielu błędów, które mogą postwać w trakcie dostosowywania pomieszczenia do wymogów SANEPID’u lub wielkości planowanych urządzeń, rozmieszczenia instalacji etc.

Jeśli tak właśnie się stanie i mamy okazje współtworzyć lokal od początku do końca, przygotowujemy się do pracy prosząc o kilka podstawowych informacji :

  • plan budowlany lokalu
  • planowana ilość pracowników w pierwszym okresie po uruchomieniu lokalu
  • sposób obsługi klienta ( smaoobsługa, kelner etc. )
  • planowany czasookres otwarcia lokalu
  • rodzaj menu i czy wszystko będzie przygotowywane samodzielnie czy z półproduktów, czy na widoku z klientem, czy wcześniej ( np. bary samoobsługowe ) czy bezpośrednio przed podaniem etc.

Na tej podstawie zastanawiamy się czy:

  • konieczna będzie rozbudowa zaplecza technicznego np. o chłodnię itp.
  • analizujemy jaki sprzęt potrzebny jest do przygotowania planowanego menu
  • analizujemy możliwość wydajnej pracy planowanego personelu przy użyciu zaplanowanych urządzeń gastronomicznych
  • potem zastanawiamy się co pominęliśmy i jakich problemów może spodziewać się personel w trakcie wykonywanych czynności i jak temu zaradzić wrpowadzając zmiany np. w rozmieszczeniu urządzeń w lokalu czy typie urządzeń
  • robimy ofertę zawierającą proponowane wyposażenie wraz z potrzebnymi informacjami co do zapotrzebowania na konieczność zmian w dostosowaniu instalacji, potrzebnych mebli etc.

Ponieważ czas potrzebny na stworzenie projektu zawierającego tak szerokie spektrum informacji jest ogromny i wymagający częstego i stałego kontaktu z klientem, a często dokonania wileu pomiarów na miesjcu, wizyt u dostawców oraz konsultacji informujemy naszych klientów o konieczności zapłaty za ten etap prac po ich wykonaniu co stanowi od 5-20 % wartości całości całej oferty handlowej.

Klient po otrzymaniu od nas projektu może lecz nie musi zostać z nami realizując dalsze prace.

Nawet jeśli jednak nasze drogi się rozejdą i klient zrealizuje samodzielnie zaplanowane prace wg naszego zamysłu, zawsze będziemy mogli wrócić do działającego już lokalu ze swoim serwisem.

O tym jak podchodzimy do prac przy drugiej opcji – czyli wtedy gdy klient przejmuje ostniejący punkt gastronomiczny i chce go zmodernizować – przeczytasz w naszym kolejnym wpisie.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *